Atama logotip
EN

Dileme pri ureditvi pravice do odklopa

23.10.2024

V poplavi informacij in bližajočemu roku za ureditev pravice do odklopa, se vse več podjetij sooča z težavami, kako omenjeno pravico urediti.

V praksi prav zares sama pravica do odklopa ne prinaša nobenih novosti v odnosu delavec – delodajalec, prinaša pa obveznost, da delodajalec to pravico in ukrepe za zagotavljanje pravice do odklopa uredi v internem aktu. Zakon sicer navaja ureditev pravice v kolektivnih pogodba, česar v kratkem ni za pričakovati, zato morajo delodajalci to področje urediti sami.

Načeloma pravica do odklopa samo podpira spoštovanje delovnega časa, zakonskih omejitev delovnega časa ter zagotavljanje počitka od dela, ki ga nalaga Zakon o delovnih razmerjih.

Pomemben element je, da gre tukaj za pravico delavca, kjer je predvsem delavec odgovoren za spoštovanje, delodajalec pa mora ustvariti pravo podlago, da lahko delavec to pravico izkoristi.

Več o vsebini in smernicah za ureditev si lahko preberete v novici na strani Ministrstva za delo. https://www.zds.si/sl/o-zds/novice/ministrstvo-za-delo-objavilo-podrobnejsa-pojasnila-in-smernice-glede-pravice-do-odklopa/

 

Tanja Šket

Atama d.o.o.


V primeru, da se vam pojavljajo izzivi pri ureditvi pravite do odklopa in pripravi pravilnika nas kontaktirajte na info@atama.si in skupaj z vami bomo pripravili ustrezno rešitev.