Atama logotip
EN

Vloga socialnih (družabnih) medijev pri iskanju zaposlitve

Kako nam lahko LinkedIn in Facebook pomagata pri iskanju zaposlitve ali novih sodelavcev?

Zmagovalnega recepta, kateri način za iskanje dela ali zaposlitve je najboljši, ni. Nekateri prisegajo na osebni stik, drugi na slepo pošiljanje prošenj, tretji na prijavljanje na oglase ter četrti na veze in poznanstva.

Dejstvo je, da za potencialno zaposlitev lahko izvemo na več načinov oziroma jo iščemo na več načinov. V zadnjih letih se je z razvojem družabnih omrežij razvil tudi ta kanal, kjer so dostopne informacije o delu, zaposlitvah in iskalcih dela.

1. Katera družabna omrežja so najbolj primerna za iskanje dela?

Vsekakor je v prvi vrsti Facebook, tesno mu sledi LinkedIn, ki ima tudi razvito orodje za rekrutacijo.

LinkedIn se osredotoča na bolj kvalificirane kadre. Delodajalci objavljajo oglase in iščejo primerne kandidate. Na drugi strani si posamezniki ustvarijo svoj profil, ki je nekakšen življenjepis in se s tem podajo na trg dela (kot aktivni iskalci ali pa samo preverjanje možnosti menjave delovnega mesta).

Facebook nastopa bolj v obliki foruma, kjer se uporabniki več pogovarjajo o zaposlitvah in trgu dela. Od deljenja prostih delovnih mest (tudi tistih, ki niso javno objavljena), preko informacij o podjetjih, do izražanja interesa za zaposlitev.


2. Je iskanje prek družabnih omrežij učinkovito?

Ravno toliko kot vsi ostali načini.

LinkedInova platforma nam omogoča dobro predstavitev, tako podjetja, kot kandidata za nastopanje na trgu dela.

Facebook takšne platforme nima. Načeloma se informacije izmenjujejo v ustreznih skupinah, ali pa jih potencialni delodajalci delijo na svojih FB straneh. V vsakem primeru mora potencialni iskalec vedeti, kje informacijo iskati.

3. Kako se lotimo iskanja novih sodelavcev preko družabnih omrežij?

Podjetja, ki želijo nove sodelavce iskati tudi preko družabnih omrežij, imajo za to več možnosti.

LinkedIn: Logo-2C-101px-TM
- deljenje informacije o prostem delovnem mestu preko svoje strani
- objava oglasa skozi aplikacijo Linkedin jobs
- direktno kontaktiranje kandidatov

fb-art
Facebook:
- objava na strani podjetja
- objava plačanega oglasa
- objava v skupinah namenjenih izmenjavi informacij o zaposlitvah

4. Kako se lotimo iskanja dela oziroma zaposlitve preko družabnih omrežij?

Kot že omenjeno, je na LinkedInu pomembno, da čim boljše dodelamo svoj osebni profil in spremljamo oglase za delo ali objave različnih ponudnikov zaposlitve.

Facebook nima možnosti dodelave osebnega profila za namene iskanja zaposlitve, je pa potrebno poudariti, da vaš profil odseva vas in marsikdaj nudi informacijo potencialnemu delodajalcu.

Kadar iščete zaposlitev na FB, se včlanite v skupine, kjer se izmenjujejo informacije o zaposlitvah in začnite spremljati podjetja, ki nudijo zaposlitev.

Obstaja tudi možnost, da objavite svojo pripravljenost za delo. V tem primeru se predstavite kratko, jedrnato in izpostavite informacije, ki so pomembne za delo (iz kje ste, kaj je vaše področje dela, itd.).»Iščem zaposlitev. Kontaktirajte me samo resni.« ne bo dovolj.

Tanja Šket družabna omrežja

Torej: ali moram biti na socialnih omrežjih ali ne?

Sodelovanje na trgu dela preko socialnih omrežij je vaša izbira. Tako delodajalci kot iskalci dela moramo dobro premisliti, kje so tisti ljudje ali podjetja s katerimi želimo vzpostaviti dolgoročen zaposlitveni odnos. Ko vemo, kje se bomo našli, je rešitev (skoraj) enostavna.


Imate težave z iskanjem novih sodelavcev? To lahko opravimo mi namesto vas!
Ste iskalec nove ali druge zaposlitve? Tudi tukaj lahko pomagamo! Vpišite se v našo bazo iskalcev.

Tanja Šket