Atama logotip
EN

Lahko vaš profil na družbenih omrežjih vpliva na razgovor za delo?

19.04.2023

Družbena omrežja so postala stalnica v naših življenjih, kar še posebej drži za trenutno najbolj priljubljeno družabno omrežje na svetu, Facebook. Uporabniki ga v večini uporabljajo za povezovanje s prijatelji in domačimi ter za prebiranje zanimivih novic. Ker Facebooku skoraj zagotovo uporabljate tudi vi, bodite pozorni na to, kaj objavljate. Še posebej v času, ko iščete novo zaposlitev.  

Poznamo osebna družbena omrežja, kot je npr. Facebook in profesionalna omrežja, kot je npr. LinkedIn. Osebna družbena omrežja razkrivajo informacijeposameznika, ki so bližje njihovemu pravemu jazu. Delodajalci zato vidijo vedenja na osebnih družbenih omrežjih kot bolj značilna za te osebe. Profesionalna omrežja aktivirajo širšo profesionalno identiteto kot tradicionalni selekcijski proces, zato lahko preko njih dobimo širšo sliko o posameznikovi profesionalni identiteti. Te posebne informacije so lahko prednosti, ki jo delodajalci iščejo pri kandidatih. 

Profesionalna družbena omrežja po navadi delodajalci uporabljajo za iskanje pozitivnih informacij o kandidatu, medtem ko delodajalci uporabljajo osebna družbena omrežja pretežno za iskanje negativnih informacij. Saj so osebna družbena omrežja zaznana kot bolj učinkovita pri merjenju osebnosti in kriminalnega vedenja, profesionalna pa pri kognitivnih in tehničnih sposobnostih, izobrazbi, izkušnjah z delom in strokovnostjo.  

Pomembno je povedati, da morate vendarle domnevati, da vas bo kadrovska služba / delodajalec poskušala najti na socialnih omrežjih. Ni zadržkov, da delodajalci ne bi pregledali vaše javne objave kot del zaposlitvenega postopka/razgovora. 

 

Kako pustiti pozitiven vtis? 

Če želite, da bi vaša osebna, kakor tudi profesionalna družbena omrežja pustila pozitiven vtis, je dobro upoštevati naslednje 4 smernice: 

  1. Ne objavljajte vsebin, ki bi lahko bile potencialna rdeča luč (sem spadajo vsebine, ki bi lahko nakazovale na morebitno uporabo drog, provokativne fotografije, preklinjanje, uporaba alkohola, zaničevanje ali kritiziranje trenutnega ali preteklega delodajalca, negativni komentarji o rasi, spolu ali religiji in spolne preference). 
    V primeru, da najdete objave, ki se vam zdijo sporne jih vsaj arhivirajte, če jih že ne želite izbrisati. Starejše objave so morda še posebej zrele za arhiviranje ali brisanje, saj morda ne predstavljajo vašega trenutnega jaza. V primeru, da uporabljate Twitter, lahko med nastavitvami izberete možnost, da se vaše objave samodejno izbrišejo po treh mesecih. Zapisanemu lahko namreč kasneje manjka kontekst ali pa nimajo več smisla. 

  2. Pomembno je tudi spremljati kdo so vaše povezave, prijatelji, komu sledite -   tudi te povezave je dobro očistiti. 

  3. Naj vaš profil odraža vaše talente, vrednote in sposobnosti.Če objavljate osebne informacije o družini, športnih dogodkih in preteklih počitnicah, je to zaznano kot nekaj pozitivnega.Nekatere platforme so morda boljše od drugih za osebne fotografije o vaših družinskih izletih ali objavo enega od vaših hobijev (npr. Facebook in Instagram). LinkedIn uporabljajte bolj za prikaz poslovnih sposobnosti. 

  4. Pomembno je, da na različnih socialnih omrežjih ohranjate isto držo oz. podobo sebe. 

  5. Osebni pogledi na religijo, politiko in slovnične napake v besedilih povzročajo negativno reakcijo. 

  6. Informacije o kvalifikacijah na družabnem omrežju morajo podpirati kvalifikacije, ki ste jih navedli v življenjepisu.  

  7. Pomembno je omeniti tudi, da pomanjkanje naslovne fotografije, zastarelost profila ali odsotnost profila na družabnem omrežju sproži rahlo negativno reakcijo pri delodajalcih, ki pa se ni izkazala kot pomembna.  

 

Družabna omrežja res postajajo realnost današnjega časa, zato je potrebno pričakovati, da se ne bodo tudi pri nas delodajalci v selekcijskem procesu vedno bolj začeli obračati na njih. Pomembno je, da se zavedamo, da kar objavimo, postane naša blagovna znamka, ki nam je lahko koristi ali pa nam je v breme. Preden karkoli objavimo,se je koristnovprašati, kaj bi na to objavo rekla mama ali pa naši nadrejeni. 

 

Maja Kordež

Atama d.o.o.