Pravica do odklopa - poskrbite za pravočasno pripravo!
17.09.2024
Novela Zakona o delovnih razmerjih nalaga vsem delodajalcem obveznost, da najpozneje do 16. novembra 2024 uvedejo ustrezne ukrepe za omogočanje pravice do odklopa zaposlenih.
Pravica do odklopa pomeni, da ima delavec možnost odklopa od digitalnih orodij (informacijske in komunikacijske tehnologije) v povezavi z delom, zlasti v času, ko mu pripada pravica do počitka ali med njegovo odsotnostjo z dela zaradi dopusta ali bolniškega staleža.
Zakon sam po sebi ne določa načinov ali vsebine uresničevanja te pravice, kar pomeni, da morajo delodajalci sami oblikovati mehanizme, s katerimi bodo zagotovili njeno učinkovito izvajanje in v primeru morebitnih sporov dokazali njeno uresničevanje.
V praksi lahko delodajalci pravila glede izvajanja te pravice opredelijo v internih aktih.
To lahko vključuje ozaveščanje zaposlenih o njihovih pravicah ali pa uvedbo »trših« ukrepov, kot na primer omejitev dostopa do službene elektronske pošte izven delovnega časa.
O sprejetih ukrepih je treba pisno obvestiti vse delavce.
Predvidene kazni za delodajalce, ki kršijo pravico do odklopa, znašajo od 1.500 do 4.000 evrov. Poleg tega je predvidena globa v višini od 150 do 1.000 evrov za odgovorno osebo delodajalca pravne osebe.
Če potrebujete pomoč pri sprejemanju ukrepov za zagotovitev pravice do odklopa v vašem podjetju, smo vam na voljo! Vaše povpraševanje lahko oddate preko spletnega obrazca ali nas pokličete na 01/2300-860.
Urša Šarić