Atama logotip
EN

8 trendov pri izbiri in iskanju delavcev

Kaj je pomembno pri iskanju in izbiri novih sodelavcev? Na kaj morajo biti pozorna podjetja, ko želijo v svoj kolektiv privabiti najboljše kandidate? Kako najti najboljšega kandidata?
1. Iskanje kandidatov preko »mreže talentov«
Z rastjo vpliva LinkedIn-a, Twitter-ja, Facebook-a in drugih orodij za promocijo zaposlovanja, so podjetja razvila nove poti iskanja zaposlenih, in sicer z ustvarjanjem »mreže talentov (potencialnih kandidatov)«, ki bi bili primerni za zaposlitev. Ustvarjanje mreže potencialnih kandidatov ni samo objavljanje novih delovnih mest, ampak je tudi privabljanje ljudi, tako kandidatov, zaposlenih, tudi kupcev in poslovnih partnerjev.
»Mreže talentov« ima vedno več podjetij (IBM, Microsoft, itd.) To so viralni produkti in storitve, ki ustvarjajo magnetno privlačnost med perspektivnimi zaposlenimi, strankami in partnerji.
2. Iskanje s pomočjo orodij
Iskanje kandidatov preko spleta je ključno za uspeh dandanes. Začetnik takšnih rešitev je LinkedIn, ki je začel s prodajo LinkedIn-ovega  zaposlitvenega orodje za upravljanje s človeškimi viri. Vendar je sedaj to orodje že tako pogosto v podjetjih, da več ne predstavlja takšne prednosti, kot je bila v preteklosti. V zadnjem času se je razvilo ogromno novih orodij za pomoč podjetjem pri iskanju in pridobivanju pravih kandidatov.
3. Iskalci kandidatov so vedno pomembnejši
podjetja2Podjetja vedno bolj iščejo specifična znanja pri bodočih zaposlenih in zato vloga iskalca kandidatov postaja vedno pomembnejša. In kaj je boljše – da iskalci kandidatov čas porabijo za intervjuvanje kandidatov ali za iskanje najboljših kandidatov?
Najuspešnejša podjetja nalagajo vedno več odgovornosti vodjem, ki izberejo delavce za razpisana delovna mesta (treningi za intervjuje), iskalcem dobrih kandidatov pa pustijo, da se osredotočijo samo na iskanje talentov in prvo sito. V podjetju Oracle, kjer je iskanje kandidatov že skoraj umetnost, je podjetje specializiralo svoje iskalce na ozka področja iskanja, jim dalo administrativno podporo za mreženje in oglaševanje. Iskalci kandidatov so zelo izkušeni in njihova učinkovitost je merjena glede na njihovo zmožnost strateškega iskanja in pridobivanja pasivnih kandidatov, pogosto takšnih, ki so zaposleni pri konkurenci. Vodje imajo pomembno vlogo v tem procesu in se z iskalci usklajujejo pri oceni kandidatov.
4. Znanstvena ocena
Znanost ocenjevanja ljudi ne bo nikoli obstala. Z novimi orodji se dopolnjuje, spreminja in vseskozi razvija (preverjanje ozadja, testiranje spretnosti po meri, zbiranje podatkov zaposlenih,…).
5. Blagovne znamke
Dandanes iskalci dobrih kandidatov sodelujejo z oglaševalskim oddelkom, da razvijejo avtentično zaposlitveno blagovno znamko. Oglašujejo jo na prvi strani spletne strani podjetja, ne samo na strani za  nove zaposlitve, saj veliko odstotkov obiskovalcev, ki obišče stran podjetja, išče službo in s pravim pristopom in oglasom lahko podjetje pridobi pravega kandidata.
6. Dobre izkušnje kandidatov
Dnevi postavljanja izjemno težkih spletnih strani za privabljanje kandidatov se počasi poslavljajo. Nove raziskave kažejo, da lahko podjetja škodujejo svoji blagovni znamki, če ne omogočijo kandidatom prijave na razpisano delovno mesto, kandidatov ne kontaktirajo ali z njimi med razgovori ravnajo slabo. Pri procesu iskanja in selekcije morajo podjetja stalno izboljševati svoj pristop, saj v nasprotnem primeru lahko sprožijo negativne govorice in reakcije.
7. Visoka vrednost outsourcinga in agencij za zaposlovanje
Proces iskanja in selekcije je zapleten in se spreminja glede na vlogo kandidata v podjetju, področje in panogo. Na področju zagotavljanja delovne sile je ogromno strokovnjakov, ki pomagajo podjetjem. Poplave novih orodij na HR področju so naredile še večjo potrebo po strokovnjakih za iskanje in izbor, da za podjetja najdejo res prave ljudi.
8. Več informacij
Raziskave kažejo, da najbolj napredni akterji na področju ravnanja s človeškimi viri merijo različne postavke pri procesu zaposlovanja. Od kje prihajajo najbolj efektivni kandidati? Katero ozadje in izkušnje naredijo najboljše prodajalce? Kateri iskalni kanali in katero oglaševanje je najbolj učinkovito?
Če podjetja še ne analizirajo zaposlitvenega procesa do potankosti, bi ga morala. Podjetja, ki iščejo podatke v procesu zaposlovanja, so veliko bolj rentabilna, kot tista, ki jih ne.

Zaposlovanje pravih ljudi je eden izmed najpomembnejših procesov v podjetju, zato se ga ne sme zanemarjati in mu je potrebno posvetiti veliko časa.

Vir: Forbes

Naši strokovnjaki imajo večletne izkušnje na področju iskanja in izbire novih sodelavcev za naše partnerje. Preverite, kako vam pri iskanju lahko pomagamo!