Atama logotip
EN
 
1. Sem lahko vpisan v več študentskih servisov?
Seveda, vsem aktivnim iskalcem študentskega dela to celo priporočamo.

2. Lahko vsak, ki se šola, dela preko študentskega servisa?
Ne, za delo preko študentskega servisa potrebuješ status rednega oziroma izrednega študenta/dijaka.
Obstaja tudi starostna omejitev. Za delo moraš imeti najmanj 15 let. S statusom izrednega dijaka, pa lahko delaš le do dopolnjenega 26 leta. Hkrati ne smeš biti v delovnem razmerju ali biti vpisan v evidenco brezposelnih oseb.

3. Kako pa lahko spremljam ponudbo prostih del?
Prosta dela so objavljena na naši spletni strani in v prostorih podjetja. Člani Atame lahko informacije o prostih delovnih mestih prejemate tudi preko elektronske pošte ali sms sporočil, na katere se lahko naročite brezplačno ob včlanitvi.

4. Imam do študentskega servisa kakšne obveznosti?
Ne. Le enkrat letno nam prineseš potrdilo o šolanju in tako potrdiš aktivno članstvo.

5. Kako naročim napotnico za delo?
Možnosti je več – lahko jo naročiš, prek elektronskega sporočila ali prek telefona in pošljemo jo na želeni naslov. Seveda nas lahko obiščeš in napotnico prevzameš tudi osebno. Ne pozabi napotnice naročiti še pred pričetkom dela, saj napotnic za preteklo delo ni mogoče izdati.

6. Za koliko časa pa lahko naročim napotnico?
Napotnica lahko velja 1 dan, 1 teden ali 1 mesec. Izdamo pa ti lahko tudi stalno napotnico, ki velja, dokler ti v posameznem šolskem letu velja status.

7. Kaj pa, če pozabim napotnico naročiti pred začetkom dela?
Dokler v podjetju delaš in nimaš napotnice, pravzaprav opravljaš t.i. delo na črno, hkrati pa tvegaš, da ti delodajalec ne bo plačal. Zato poskrbi, da boš napotnico naročil čim prej - pred pričetkom dela.

8. Ali študentske honorarje založite ali moram čakati, da podjetje plača račun?
Za podjetja, ki so redni plačniki (dobro preteklo sodelovanje), honorar nakažemo takoj, ko napotnica pride k nam. V kolikor pa s podjetjem delamo prvič oziroma se je izkazalo za nerednega plačnika, je potrebno počakati, da naročnik poravna račun, šele nato bomo honorar nakazali tebi.

9. Kaj storiti, če sem napotnico naročil pravočasno, opravil delo, plačila pa še vedno nisem prejel?
Najprej nas pokliči. V kolikor s strani delodajalca napotnice sploh nismo prejeli, ne moremo storiti nič – v tem primeru predlagamo, da ga kontaktiraš sam/-a in prosiš, naj nam jo pošlje. Če pa smo napotnico že prejeli, je mogoče, da mora podjetje najprej poravnati račun. Če ga ne, bomo mi od podjetja terjali denar. In če bi se vse skupaj zavleklo in od delodajalca ne bi mogli dobiti dolgovanega zneska, nas lahko prosiš za koriščenje sredstev iz rizičnega sklada.

10. Prejel sem denar za delo, vendar ne vsega! Kje je moj denar!?
Eden izmed razlogov je lahko, da smo ti morali akontirati dohodnino, ker je bil znesek prevelik ali pa si študent, starejši od 26 let in ti ne pripada posebna osebna olajšava.

11. Kaj pomeni prevelik znesek ali akontirana dohodnina?
Od honorarjev, ki so večji od 400 EUR, je potrebno akontirati dohodnino. Rešitev: poskrbi, da bojo večji zneski razdeljeni na več zneskov po 400 EUR ali manj.

12. Dohodnina?
Obširna tema :) Lahko ti pripadata splošna in posebna osebna olajšava: splošna olajšava se prizna vsakemu zavezancu pod pogojem, da je drug rezident zanj ne uveljavlja; posebna osebna olajšava pa se prizna vsem rezidentom, ki delo opravljajo na podlagi napotnice pooblaščene organizacije za posredovanje dela dijakom in študentom (študentski servis). Posebna osebna olajšava se prizna v celoti, kar pomeni, da se prizna ne glede na to koliko časa je imel upravičenec v tekočem letu status, vendar le za študentske honorarje. (Olajšava načeloma ne velja za starejše od 26 let!).
Za več informacij pa nas pokliči.