V preteklem in tudi tekočem letu je marsikateri delodajalec svoje delavce napotil na čakanje, saj jim dela ni mogel zagotoviti. Večinoma so bili razlog vladni ukrepi za zajezitev epidemije. Predvsem področje gostinstva, turizma, deloma trgovine in tudi ostalih se je ustavilo.
Ob sproščanju ukrepov podjetja ponovno odpirajo svoja vrata in s tem se tudi prekinja obdobje, ko so bili zaposleni napoteni na čakanje.
Na nas se obrača vedno več posameznikov, ki se soočajo z dilemo, kaj je z dopustom iz leta 2020, katerega zaposleni naj ne bi mogli izkoristiti zaradi napotitve na čakanje na delo.
Vsaka situacija je seveda specifična in jo je potrebno presojati individualno. Sama napotitev na čakanje ni razlog, da zaposleni ni mogel koristiti dopusta. Namreč, delavec in delodajalec bi se lahko dogovorila, da delavec kadarkoli med čakanjem izkoristi dopust, ki mu po zakonu pripada.
Glede na zgornjo interpretacijo je torej neprimerno trditi, da delavec dopusta ni mogel izkoristiti, razen če mu je delodajalec izrecno zavrnil koriščenje.
Pomembno je, da v času prekinitve čakanja na delo, ko delavec koristi dopust, delodajalec delavcu ne izplačuje nadomestila za čakanje na delo, ampak nadomestilo za dopust, ki je načeloma višje. Prav tako mora delodajalec v tem primeru koriščenje dopusta izkazati na plačilni listi.
Kot omenjeno, je potrebno vsako situacijo obravnavati individualno. Zakon o delovnih razmerjih glede izrabe dopusta določa sledeče:
162. člen
Sproščanje ukrepov in ponovni zagon gospodarstva bo marsikje od zaposlenih in delodajalcev zahteval več prilagajanja in komunikacije glede dopustov. Zaposleni bodo želeli poletni čas izkoristiti za oddih, delodajalci se bodo trudili za uspešno poslovanje, za katerega bodo marsikje najpomembnejši poletni meseci. Poleg zakonskih določil, bosta obe strani morali uspešno komunicirati in se prilagajati ena drugi. Dejstvo je, da brez uspešnega poslovanja ni dela in zaposlitve, brez zadovoljnih zaposlenih pa ni uspešnega poslovanja
Tanja Šket
Atama d.o.o.
Atama kot uspešno kadrovsko podjetje že več kot 20 let pomaga podjetjem tudi pri vzpostavljanju kadrovskih sistemov, ki vodijo k učinkoviti komunikaciji in odnosom. V primeru, da potrebujete pomoč pri vzpostavitvi kadrovskih procesov, nas kontaktirajte!